Translate

onsdag 30 april 2014

Döva och stumma blev helade genom en nio -årig pojke

Tittade precis på Filippinska nyheterna (obs nyheterna är på Tagalog) där det berättas om en nio-årig pojke som helade döva och stumma på Filippinerna. Han hade rört vid en Sto. Nino staty som är ett katolskt helgon. Efter han hade rört statyen fick han kraft att utföra mirakler och därigenom hade nu folk som varit sjuka blivit helade. På nyheterna ser man en gammal kvinna som hade blivit helad.
På liknande sätt får folk idag helande kraft inom kyrkorna fast då besöker de gravar. Benny Hinn säger att han fick sin helande kraft genom att röra vid Kuhlmans grav.
Men vad säger Jesus :
 Inte skall var och en som säger Herre, Herre till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22 Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn*och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar? 23 Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa! - Matt 7:21-23
Det är alltså fullt möjligt att få helande kraften från andra källor än Kristus och lägga på Jesu namn och utföra under och tecken. Vi skall inte svälja alla som gör under och tecken i Guds namn. Även om det är äkta mirakler. Även Faraos präster gjorde äkta under. Frågan är mera känner Gud dig eller inte? Har han fött dig på nytt.

                                                    Sto. Nino statyn som pojken fick kraften i från.