Translate

tisdag 6 maj 2014

Hej då bloggvärlden

Jag har funderat över detta ett tag, detta är inget spontant men jag känner att det är dags att dra sig tillbaka och sluta skriva regelbundet här.
Jag känner att jag har inte så mycket mer att skriva om och har tagit upp det mesta av relevans.
Men många har uttryckt att de gillar det som skrivs här så jag funderar på kanske öppna en ny blogg som publicerar enbart de gamla gubbarna och deras predikningar.
Jag startade denna blogg för en massor av år sedan och gav den namnet "bergsjöbloggen" tanken var att jag ville ha med mig andra skribenter i från Bergsjön i Göteborg. Men ingen verkade vilja skriva så jag skrev själv. Jag började bara med att förkunna evangelium rätt upp och ner och länkade till dagstidningar och drog in trafik på det sättet.
Efter ett tag insåg jag att många som går i kyrkan i Sverige idag inte ens vet vad evangelium är, våra mest grundläggande sanningar. Så jag började skriva kritiska artiklar mot felaktiga evangelier samt förtydliga vad evangelium handlade om. En annan sak jag märkte var att mycket av det gamla som fanns inom den evangelikala kyrkan är som bortblåst. Så jag ville lyfta fram de sanningarna genom att publicera texter med de gamla gubbarna. Slutligen skrev jag även lite egna kortare andakter med hjälp av något eller några få bibelord. De kritiska artiklarna var alltid mest besökta av någon anledning. Det här har varit kanske en av Sveriges minsta bloggar med runt 70 sidvisningar per dag i snitt och ibland 100-150, varav många kommer i från google. Jag har aldrig varit intresserad av artiklar som handlar om mig själv där man har stora foton på sig själv och berättar om allt man är med om. "I dag predikade jag på gatan och det och det skedde", "I dag gav jag 2000 spänn till de fattiga" o.s.v. Sådant hade gett besökare absolut. Bort med sådant och fram med Kristus.!! Men jag återkommer om det blir en ny blogg om de gamla gubbarna eller något.

Guds välsignelse nu drar jag mig tillbaka.